Ежедневната консумация на диетични напитки увеличава двойно опасността от развитие на метаболитен синдром, включващ затлъстяване, артериална хипертония, дислипидемия, нарушена инсулинова чувствителност и др.
Проучване направено от американски учени доказва, че не само напитките съдържащи захар, но и тези без нея са свързани с риска от съдови инциденти.
Тези резултати са получени в резултат от провеждането на 4-годишно проучване, направено сред 8000 мъже и жени на средна възраст. В началото участниците са били здрави. Впоследствие се оказало, че у тези от тях, консумиращи редовно газирани продукти, рискът за метаболитни отклонения е с 50-60% по-голям от този, на останалите участници.
Интересно е, че хората, позволяващи си диетични напитки съдържащи захар, имат общи хранителни навици – предпочитат богати на калории храни, с високо съдържание на наситени мазнини, бедни на фибри, плюс заседнал начин на живот. Макар и диетични, напитките са подсладени, което предразполага към консумирането на повече сладки и високовъглехидратни изделия.
Друго проучване, показва, че употребата на диетични газирани напитки засилва усещането за глад. Авторите на изследването провели експеримент с опитни мишки. Резултатите показват, че на опитните животни, на които се давали газирани напитки съдържащи захар, изпитвали по-малко чувство за глад.
Факт е, че заместителите на захарта в диетичните напитки потискат способността на мозъка да регулира теглото.
Бъдете внимателни и правете разлика между рекламните трикове и здравословния начин на живот! Не случайно Активия спря да рекламира магическата си способност да оправя проблемите в стомаха
Успешна работна седмица приятели!

Leave a Reply